חדשות קריפטו

בית

חדשות ומדריכי קריפטו

ברוכים הבאים לביטגו – המקור המוביל לעולם הקריפטו בישראל – באתר מגוון מדריכים, מאמרים חדשות סקירות ועוד בכל מה שקשור לעולם הקריפטוגרפי המתפתח.

מה זה קריפטו?

הנה מה שכדאי לדעת – מטבעות קריפטו מאפשרים לכם לקנות סחורות ושירותים, או לסחור בהם למטרות רווח. עוד מידע על מהו מטבע קריפטוגרפי, איך לקנות אותו וכיצד להגן על עצמכם.

מהו מטבע קריפטוגרפי?

מטבע קריפטו (או "קריפטו") הוא אמצעי תשלום ללא צורך ברשות מוניטרית מרכזית כמו ממשלה או בנק. במקום זאת, מטבעות קריפטוגרפיים נוצרים באמצעות טכניקות קריפטוגרפיות המאפשרות לאנשים לקנות, למכור או לסחור בהם בצורה מאובטחת.

ניתן להחליף מטבעות קריפטו עבור סחורות ושירותים, אם כי לעתים קרובות הם משמשים ככלי השקעה. מטבעות קריפטו הם גם חלק מרכזי בתפעול של כמה רשתות פיננסיות מבוזרות, שבהן אסימונים דיגיטליים הם כלי חשוב לביצוע עסקאות.

למטבע הקריפטו הפופולרי ביותר, ביטקוין, היה מחיר תנודתי לכל אורך ההיסטוריה שלו. בשנת 2021, הוא הגיע לשיא של כל הזמנים מעל 65,000 דולר לפני שירד לאיזור 50K דולר.

איך להשקיע במטבעות קריפטוגרפיים?

בעוד שמטבעות קריפטוגרפיים מסוימים, כולל ביטקוין, זמינים לרכישה בשקלים, מטבעות אחרים דורשים החלפה/קנייה באמצעות ביטקוין או מטבע קריפטוגרפי אחר.

כדי לקנות מטבעות קריפטוגרפיים, תזדקקו ל"ארנק" – אפליקציה מקוונת שיכולה להחזיק את המטבע שלכם. בדרך כלל, אתם יוצרים חשבון בבורסה (כמו בורסת בינאנס) , ואז אתה יכול להעביר כסף אמיתי לקניית מטבעות קריפטוגרפיים כגון ביטקוין או Ethereum. הנה עוד על איך להשקיע בביטקוין.

כמה מטבעות קריפטוגרפיים יש? כמה הם שווים?

כ-16,000 מטבעות קריפטוגרפיים שונים נסחרים בפומבי, על פי CoinMarketCap.com, אתר המציג מידע על שוק הקריפטו. מטבעות קריפטוגרפיים ממשיכים להתרבות ובכל יום נוספים עוד ועוד מטבעות. הערך הכולל של כל המטבעות הקריפטוגרפיים ב-23 בדצמבר 2021 עמד על כ-2.3 טריליון דולר, לאחר ירידה של שיא כל הזמנים מעל 2.9 טריליון דולר שבועות קודם לכן.

מטבעות הקריפטו הטובים ביותר לפי שווי שוק

אלו הם 10 מטבעות הקריפטו המסחריים הגדולים ביותר לפי שווי שוק כפי שעוקבים אחריהם על ידי CoinMarketCap, ספקית נתונים וניתוח של מטבעות קריפטוגרפיים.

מטבע שווי שוק (מיליארד)
ביטקוין $923.2
אתריום $470.6
מטבע BNB $88.6
תת'ר $77.4
סולנה $56
XRP $46.6
קרדאנו $46
USD Coin $42.4
טרה $34.1
אוולאנש $29.3

מדוע מטבעות קריפטוגרפיים כל כך פופולריים?

אנשים משקיעים במטבעות קריפטוגרפיים ממגוון סיבות. הנה כמה מהפופולריים ביותר:

התומכים רואים במטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין את המטבע של העתיד והם דוהרים לקנות אותם עכשיו, כנראה לפני שהם יהיו בעלי ערך רב יותר.

חלק מהתומכים אוהבים את העובדה שמטבעות קריפטוגרפיים מוציאים את הבנקים המרכזיים מניהול היצע הכסף, שכן לאורך זמן בנקים אלה נוטים להפחית את ערך הכסף באמצעות אינפלציה.

תומכים אחרים אוהבים את הטכנולוגיה מאחורי מטבעות קריפטוגרפיים, המכונה בלוקצ'יין, מכיוון שזו מערכת עיבוד והקלטה מבוזרת ויכולה להיות מאובטחת יותר ממערכות תשלום מסורתיות.

יש ספקולנטים שאוהבים מטבעות קריפטוגרפיים כי הם עולים בערכם ואין להם עניין בקבלת המטבעות לטווח ארוך כדרך להעביר כסף.

האם מטבעות קריפטוגרפיים הם השקעה טובה?

מטבעות קריפטו עשויים לעלות בערכם, אבל משקיעים רבים רואים בהם ספקולציות בלבד, לא השקעות אמיתיות. הסיבה? בדיוק כמו מטבעות אמיתיים, מטבעות קריפטוגרפיים לא מייצרים תזרים מזומנים, אז כדי שתוכלו להרוויח, מישהו צריך לשלם יותר עבור המטבע ממה שאתם שילמתם.

כמה קולות בולטים בקהילת ההשקעות המליצו למשקיעים לעתיד להתרחק מהם. ראוי לציין במיוחד, המשקיע האגדי וורן באפט השווה את מטבע הביטקוין לצ'קים מנייר: "זו דרך מאוד יעילה להעביר כסף ואתה יכול לעשות את זה בעילום שם וכל זה. צ'ק הוא גם דרך להעביר כסף. האם צ'קים שווים הרבה מאוד כסף? רק בגלל שהם יכולים להעביר כסף?"

למי שרואה במטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין את מטבע העתיד, יש לציין שמטבע צריך יציבות כדי שסוחרים וצרכנים יוכלו לקבוע מהו מחיר הוגן לסחורה. ביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים היו הכל מלבד יציבים לאורך חלק ניכר מההיסטוריה שלהם. לדוגמה, בעוד שהביטקוין נסחר בקרוב ל-20,000 דולר בדצמבר 2017, ערכו ירד עד לכ-3,200 דולר בשנה לאחר מכן. עד דצמבר 2020 הוא נסחר שוב ברמות שיא.

תנודתיות המחירים הזו יוצרת חידה. אם ביטקוין עשוי להיות שווה הרבה יותר בעתיד? אנשים נוטים פחות להוציא ולהפיץ אותם היום, מה שהופך אותם פחות כדאיים כמטבע. למה להוציא ביטקוין כשהוא יכול להיות שווה פי שלושה מהערך בשנה הבאה?

האם מטבעות קריפטוגרפיים חוקיים?

אין ספק שהם חוקיים בארצות הברית, אם כי סין למעשה אסרה את השימוש בהם, ובסופו של דבר אם הם חוקיים תלוי בכל מדינה בנפרד. כמו כן, הקפידו לשקול כיצד להגן על עצמכם מפני רמאים שרואים במטבעות קריפטוגרפיים הזדמנות לגייס משקיעים.

איך להגן על עצמכם בהשקעות קריפטו

אם אתם מחפשים לקנות מטבע קריפטוגרפי ב-ICO (הנפקת מטבע חדש) קראו את האותיות הקטנות בתשקיף של החברה לקבלת מידע חשוב:

מי הבעלים של החברה? בעלים מזוהה ומוכר הוא סימן חיובי.

האם יש עוד משקיעים גדולים שמשקיעים בו? זה סימן טוב אם משקיעים ידועים אחרים רוצים חלק מהמטבע.

האם יהיה לכם נתח בחברה או רק מטבע או אסימונים? ההבחנה הזו חשובה. בעלות על מניות פירושה שאתם יכולים להשתתף ברווחים שלו (אתם בעלים), בעוד שקניית אסימונים פשוט אומרת שאתם זכאים להשתמש בהם, כמו אסימונים בקזינו.

האם המטבע כבר פותח, או שהחברה מחפשת לגייס כסף כדי לפתח אותו? ככל שהמוצר מתקדם יותר, כך הוא פחות מסוכן.

זה יכול לקחת הרבה עבודה כדי לסרוק תשקיף; ככל שיש יותר פרטים, הסיכויים שלכם למטבעות לגיטימיים טובים יותר. אבל אפילו לגיטימיות לא אומרת שהמטבע יצליח. זו שאלה נפרדת לגמרי, וזה דורש הרבה ידע בשוק.

אבל מעבר לחששות האלה, עצם ההשקעה במטבעות קריפטוגרפיים חושפים אתכם לסכנת גניבה, שכן האקרים מנסים לחדור לרשתות המחשבים ששומרות על הנכסים שלכם. בורסה אחת בעלת פרופיל גבוה הכריזה על פשיטת רגל ב-2014 לאחר שהאקרים גנבו מאות מיליוני דולרים בביטקוין. אלה אינם סיכונים אופייניים להשקעה במניות ובקרנות בבורסות הגדולות בארה"ב.

האם כדאי לכם לקנות מטבעות קריפטוגרפיים?

מטבעות קריפטו הם קנייה ספקולטיבית והפכפכה להפליא. מסחר במניות של חברות מבוססות הוא בדרך כלל פחות מסוכן מהשקעה במטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין.

מה זה בינאנס
בואו ללמוד אודות זירת המסחר לקריפטו – בינאנס – תמצאו מדריכים מומלצים למתחילים ומתקדמים

מה זה NFT
יצרנו מדריך מאוד פופולרי על NFT בואו לראות…

כריית מטבעות?
אפשרי גם אפשרי – יש לנו מדריכים בנושא

מה זה בינאנס
בואו ללמוד אודות זירת המסחר לקריפטו – בינאנס – תמצאו מדריכים מומלצים למתחילים ומתקדמים

מה זה NFT
יצרנו מדריך מאוד פופולרי על NFT בואו לראות…

כריית מטבעות?
אפשרי גם אפשרי – יש לנו מדריכים בנושt

אפשר להתחיל גם כאן : מדריך הרשמה לפלטפורמת המסחר בינאנס

מדריכי בינאנס

למדו איך להתחיל לסחור בפלטפורמת מסחר הקריפטו המובילה בעולם


סקירות מטבעות

רק ביטקוין? יש עוד מגוון עצום של מטבעות בשוק הקריפטו – בואו לגלות עולם חדש


כריית מטבעות

לא רק לסחור, ידעתם שאפשר לייצר מטבעות דיגיטלים אפילו במחשב האישי שלכם?


מדריכים מיוחדים
עוד מגוון מדריכים איכותיים לרשותכם


סקירת מטבע SAND

הכל אודות מטבע SAND

מטבע SAND

סקירת מטבע סולנה

הכל אודות מטבע SOL

מטבע SOL

סקירת מטבע ריפל

הכל אודות מטבע XRP

מטבע XRP

סקירת מטבע DAR

הכל אודות מטבע DAR

מטבע DAR

[crypto-donation-box]